SR5 tilt efficiëntie naar de top bij liftbedrijf thyssenkrupp
Praktische bestelwagens, speciaal ontworpen om de werkdag te vergemakkelijken, krijgen steeds meer belangstelling.
Ook bij het liftenbedrijf thyssenkrupp, dat onlangs heeft geïnvesteerd in 58 nieuwe bestelwagens met professionele bedrijfswageninrichtingsystemen van Sortimo. Dit zorgt ervoor dat ze de werkdag optimaal kunnen indelen, de laadruimte kunnen perfectioneren en het totale gewicht van het voertuig kunnen verminderen.
Oplossingen die de werkdag efficiënter kunnen maken, zijn erg gewild bij elke Professional. Zo moet de laadruimte van de bestelwagen aan steeds meer eisen voldoen, zoals een optimale benutting van de ruimte tot een lager totaalgewicht. Daarom heeft het liftbedrijf thyssenkrupp geïnvesteerd in professionele bedrijfswageninrichtingen die de werkdag van de medewerkers vergemakkelijken.
Tonny Andersen, Fleet Manager bij thyssenkrupp, zegt:
“In ons werk is het belangrijk dat we een bestelwagen hebben dat georganiseerd en functioneel is. Op een drukke dag is het belangrijk dat de technici weten waar alles is opgeborgen – en dat er voor alles een plaats is. De bestelwagen moet zowel functioneel als efficiënt zijn en zorgen voor een productieve werkdag.”
Meer ruimte en lager gewicht
In het kader van een Europese samenwerkingsovereenkomst heeft thyssenkrupp Denemarken 58 nieuwe Peugeot bestelwagens uitgerust. Sortimo staat in voor de inrichting ervan en volgens Tonny Andersen zijn daar verschillende redenen voor:
“Het ontwerp moet worden aangepast aan de technici – en niet andersom. Daarom was het belangrijk voor ons om een leverancier te vinden die de oplossingen kon creëren die de technici vroegen. In dit verband kon Sortimo een configuratie leveren die was afgestemd op de dagelijkse behoeften van de technici.”
Per Østerkjerhuus, Key Account Manager van Sortimo, verklaart:
“We hebben gewerkt met twee belangrijke speerpunten in het ontwerp: optimaal ruimtegebruik en laag gewicht. Met onze SR5 bedrijfswageninrichting maximaliseren we de laadruimte zonder in te boeten aan kwaliteit. Tegelijkertijd maken we de bestelwageninrichting een stuk lichter, en dat betekent minder brandstof, minder slijtage en over het algemeen lagere bedrijfskosten, omdat de bestelwagens minder gewicht dragen. Op die manier kan het draagvermogen ook beter worden benut voor materialen en gereedschappen.”
Grootste bestelling met nieuwe oplossing
Een vereiste van thyssenkrupp was de levering van 58 bestelwagens in Denemarken, en in tegenstelling tot hoe Sortimo gewoonlijk werkt, moesten alle 58 auto’s tegelijk worden afgeleverd.
“Als we zo’n groot aantal inrichtingen in bestelwagens moeten plaatsen, doen we dit normaal volgens een vervangprincipe, waarbij we 5-10 auto’s per maand ombouwen. Zodat de parkingcapaciteit niet overbelast wordt. In deze samenwerking moeten we 58 auto’s in één keer ombouwen. Het is een andere manier van werken, maar het is echt spannend – zeker om onze nieuwe SR5 bedrijfswageninrichting op zo’n grote schaal te zien, legt Per Østerkjerhuus uit en besluit:
“De nieuwe aluminium zijprofielen van de SR5 inrichitng geven een heel speciale constructie, die de basis vormt voor alle onderdelen van de SR5-inrichting. De inbouwdiepte van de SR5 legborden kunnen worden aangepast aan de carroserievorm van de bestelwagen. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat thyssenkrupp de juiste oplossing krijgt.”
Er zijn nog geen commentaren, u kunt de spits afbijten!
Wij zijn blij met uw feedback op dit artikel.