8-nov-2018

Sortimo en 123Computerhulp delen aandacht voor detail

‘Sortimo, wie kent die niet?’ Aan het woord is Steven Oeyen, ondernemer en selfmade man uit Dilsen die vorig jaar zijn eigen bedrijf uit de grond stampte. De toon van het gesprek is meteen gezet. De zaakvoerder van 123computerhulp is fan van Sortimo. Voor de inrichting van zijn VW Crafter zag hij geen andere optie. ‘Ik wilde dat hebben, daar was geen weg naast.’

123computerhulp, daar begon het mee. Mensen thuis helpen met hun computerproblemen. De mond-aan-mond reclame deed echter zijn werk, en algauw kwamen er vragen van bedrijven voor IT-ondersteuning. Daar bleef het niet bij. Steven, technische duizendpoot die hij is, besloot de activiteiten van zijn bedrijf uit te breiden. Dat resulteerde in de divisies 123airco en 123techniek. Vandaag gaat Steven Oeyen dagelijks de baan op in een compleet uitgeruste 4x4 VW Solar Crafter met 595 Ah aan Lithium ion accu’s en 4G Teltonica router met 12V POE. Te veel details? ‘Aandacht voor details is een indicatie voor kwaliteit,’ zegt Steven. ‘En dat is nu net wat Sortimo en 123computerhulp bindt.’

Professionele kwaliteit op maat

Steven Oeyen is maar wat fier op zijn ‘bus’, zoals hij zijn bedrijfsvoertuig liefdevol noemt. ‘De deuren van mijn bus die open gaan of die van een camionette zonder Sortimo-inrichting … dag en nacht verschil. Ik ben er trouwens vrij zeker van dat de professionele kwaliteit van de inrichting me al extra opdrachten heeft opgeleverd. Mensen zien de inrichting en de orde in het bedrijfsvoertuig en weten dat ze een beroep doen op iemand die goed werk aflevert.’

Toch durft Oeyen ook kritisch te zijn. ‘Sortimo is zeker niet de goedkoopste. Een inrichting op maat is een aanzienlijke investering, maar …’ haast hij zich te zeggen, ‘één die zich snel terugverdient. Bovendien is duur niet duur als je er stevige kwaliteit voor in de plaats krijgt waar je jaren mee verder kunt. Ik denk bijvoorbeeld aan de hoge afwerkingsgraad van de profielen.’

Nu we het toch over maatwerk hebben … Voor de inrichting van de VW Crafter kwam Stijn Peeters, vertegenwoordiger van Sortimo, ter plaatse en maakte een 3D-tekening op basis van Stevens input. Oeyen: ‘Dankzij dat softwareprogramma kunnen alle afmetingen perfect worden ingeschat, wordt rekening gehouden met het toelaatbare gewicht en heb je meteen een prijscalculatie. Dat lijkt me vrij uniek!’

Mogelijkheden te over

We zeiden het al, Steven Oeyen is een echte ondernemer. Hij bestelde alle materialen en inrichtingsonderdelen bij Sortimo en ging vervolgens zelf aan de slag met het installeren ervan in zijn bus. Voor hij de door Sortimo op maat gemaakte Globelyst-platen plaatste, isoleerde hij de wanden van het voertuig.
Oeyen is ook niet de man van het halve werk. Hij ontwikkelde zelf houdertjes die hij met zijn 3D-printer vervaardigde om ze daarna op de rijkelijk van gaatjes voorziene Globelyst alu-wand te schroeven. De houders zijn ideaal om batterijen overzichtelijk op te bergen en geschikt voor alle merken, in 12 of 18 volt.
‘In dit geval zijn de houders voor eigen gebruik, maar wellicht is dit wel een opportuniteit voor Sortimo om die dingen in grote getale te gaan produceren?’ Steven lacht. ‘Hetzelfde geldt trouwens voor de zonnepanelen die ik installeerde op het dak van de bus, onder andere voor het aandrijven van de airco. De voorzieningen daarvoor zou Sortimo toch ook kunnen promoten? Ik ben zeker dat daar een markt voor is, tenslotte is het altijd handig om je eigen stroom mee te hebben als je onderweg bent. Voor je eigen werk én om klanten uit de nood te helpen.’
Om exact dezelfde reden installeerde Steven ook een router met SIM-kaart. In zijn VW Crafter beschikt hij nu over een goede 4G internetconnectie. Die gebruikt hij onder meer voor het tonen van filmpjes van zijn realisaties aan klanten.

De zaakvoerder van 123computerhulp, 123airco en 123techniek is gepassioneerd door zijn job, zoveel is duidelijk. Dankzij Sortimo heeft hij de ideale uitvalsbasis om zijn werk in ideale omstandigheden te kunnen doen. Hij blijft echter met beide voeten op de grond: ‘Op vlak van kwaliteit en organisatie steekt Sortimo er met kop en schouders bovenuit. Maar … de meest perfecte inrichting voor je bedrijfsvoertuig heeft geen enkele zin als je aan het eind van de dag je spullen niet opruimt.’