28-jun-2023

Veelzijdigheid en flexibiliteit: Sortimo presenteert een nieuwe multifunctionele zwaarlastlade

Sortimo presenteert zijn nieuwe multifunctionele zwaarlastlade, die de ideale oplossing is voor het transporteren van zware ladingen in lichte bedrijfsvoertuigen en bestelwagens. De zwaarlastlade heeft een laadvermogen tot 200 kg en is verkrijgbaar in twee uitvoeringen: als alleenstaande oplossing of ingebouwd in de inrichting van de bestelwagen.

“We zijn blij dat we deze veelzijdige multifunctionele zwaarlastlade aan onze klanten kunnen presenteren,” legt Sven Wietelmann uit, hoofd van het Team Product & Services bij Sortimo.
“Omdat er twee versies van de lade beschikbaar zijn, kan deze worden aangepast aan verschillende eisen, waardoor een oplossing wordt geboden voor alle transportbehoeften.”
De lade is eenvoudig te installeren en biedt maximale stabiliteit en duurzaamheid met hoogwaardige materialen. Met een layout in het moderne SR5-ontwerp en een soepel lopende  geleider met kogellagers ziet de lade er goed uit en is hij ook eenvoudig te gebruiken.

Verbeterde transportveiligheid
Het ingebouwde ProSafe-laadbeveiligingssysteem zorgt ervoor dat objecten goed op hun plaats worden vastgespannen, zodat maximale veiligheid op de weg wordt gegarandeerd. De anti-slip en vuilafstotende SoboGrip vloerplaat zorgt ervoor dat het eenvoudig te gebruiken is, terwijl deze tegelijkertijd extra bescherming biedt voor de goederen die worden vervoerd.
“Een ander voordeel is de mogelijkheid om het laadoppervlak naar boven te verplaatsen, waardoor de multifunctionele lade zowel als lade dan als laadplatform kan worden gebruikt. Doordat ze kunnen worden uitgetrokken tot 2/3 van de totale lengte kunnen ladingen altijd gemakkelijk worden bereikt, waardoor de gebruiker veel tijd bespaart op hun werkplek,” aldus Sven Wietelmann.
Het nieuwe multifunctionele uittrekmechanisme onderscheidt zich ook op het gebied van veiligheid, omdat een extra vergrendelingsmechanisme de maximale veiligheid tijdens het rijden garandeert.

Sortimo Services: Het dagelijkse werk gemakkelijker maken
Het mySortimo labelsysteem kan ook worden gebruikt op de nieuwe multifunctionele zwaarlastlade. Het systeem maakt het mogelijk legborden, laden, BOXXen, koffers en zelfs de nieuwe multifunctionele zwaarlastlade individueel te labelen in de online configurator. Het mySortimo-labelsysteem zorgt ervoor dat klanten profiteren van een uiterst efficiënte
werkomgeving, kosten besparen en ook een professionele indruk maken bij klanten.
“Over het algemeen is de Sortimo multifunctionele zwaarlastlade een uiterst efficiënte en veilige oplossing voor het transporteren van zware ladingen, terwijl tegelijkertijd een schat aan functies en aanpassingsmogelijkheden wordt geboden,” concludeert Sven Wietelmann. “We zijn ervan overtuigd dat onze klanten blij zullen zijn met de veelzijdigheid en flexibiliteit van de lade.”

Het beeldmateriaal is beschikbaar via deze link:
Foto 1: Sortimo presenteert zijn nieuwe multifunctionele zwaarlastlade voor het transport van zware goederen

Over Sortimo International GmbH
Sortimo International GmbH is 's werelds toonaangevende fabrikant van bedrijfswageninrichtingen en biedt digitale diensten en strategische consulting op het gebied van mobiliteitsoplossingen met  zijn producten om de creatie van een zeer efficiënte en professionele mobiele werkomgeving mogelijk te maken. Sortimo streeft op alle terreinen naar een bedrijfsbeleid met als doelstelling om tegen 2025 een klimaatneutrale productie te realiseren om zijn verantwoordelijkheid ten aanzien van zijn klanten, samenleving en milieu te kunnen vervullen. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel en enige productieplaats in Zusmarshausen, Beieren, en stelt 1,300 mensen tewerk. Sortimo is een internationaal bedrijf met een aanwezigheid in meer dan 35 landen naast de negen vestigingen en 23 Sortimo-stations in Duitsland.