text.skipToContent text.skipToNavigation
21-sep-2018

SR5: bedrijfsvoertuiginrichting van Sortimo voor maximale productiviteit

Met SR5, rekkensysteem van de vijfde generatie, brengt Sortimo International GmbH de eerste bedrijfswageninrichting op de markt die werd ontwikkeld voor een digitale omgeving. De SR5 kan worden geconfigureerd, onmiddellijk besteld en om het even wanneer worden aangepast met de mySortimo online configuratietool. Dankzij de SR5 wordt niet alleen de aankoop vereenvoudigd, maar wordt ook de productiviteit geoptimaliseerd. Het rekkensysteem zorgt voor een perfecte werkplaatsorganisatie zelfs in de meest beperkte ruimtes. Bovendien wordt een hoogst efficiënte werkomgeving gecreëerd voor vaklui en onderhoudstechnici dankzij de 100% individuele mogelijkheden om de grenzen van elk systeem te overschrijden. Dit door een maximale benutting van de laadcapaciteit, alsook van de volledige integratie van gereedschappen, machines en verbruiksgoederen, dankzij het Sortimo EcoSystem.

Van nul opnieuw ontwikkeld: digitaal en met maximale benutting van de laadruimte

SR5 is een rekkensysteem dat van nul werd ontwikkeld en ontworpen voor een digitale omgeving en dat de bestaande vereisten inzake benutting van de laadruimte, veiligheid, kwaliteit en optimale organisatie van de werkplaats ver overstijgt. Dit betekent dat elke aparte component bijdraagt aan het meest flexibel mogelijke rekkensysteem, dat makkelijk te configureren is en toch maximale voordelen biedt bij een minimale assemblagetijd.

SR5 werd op een compleet andere manier opgebouwd dan alle voorgaande inrichtingssystemen. Het vastmaken van het rekkensysteem gebeurt via de nieuwe, compacte en robuuste aluminium zijprofielen en de ProSafe sjorpunten die zijn geïntegreerd in de SoboPro vloer. Dit betekent dat de SR5 rechtstreeks en op de kortst mogelijke tijd in het voertuig geïnstalleerd kan worden. Bovendien geniet de klant van aanzienlijk meer ruimte in zijn bestelwagen en dit met dezelfde stabiliteit en veiligheid dan bij de voorgaande uitvoeringen. Zelfs grote transportgoederen, zoals bijvoorbeeld een europallet, past zonder probleem in een kleine bestelwagen.

Verdere optimalisatie van het laadoppervlak is het gevolg van de perfecte aanpassing van het rekkensysteem en de standaard legborden aan de contouren van het voertuig. Dit is mogelijk door het aluminium zijprofiel, aangezien het legbord in de hoogte, voor- en achteraan variabel kan vastgemaakt worden. Afhankelijk van de plaatsing wordt dus een maximum aan ruimte gecreëerd voor de lading.

Ander ruimtebesparend effect schuilt in de standaard legborden die verkrijgbaar zijn in verschillende versies en kunnen uitgerust worden met SR-BOXXen. De SR-BOXXen zijn absoluut uniek op de markt voor bedrijfswageninrichting. Voor een optimaal gebruik van het SR5 legbord kunnen de SR-BOXXen zowel boven als onder de legplanken geïntegreerd worden, door het gebruik van kunststof glijders. Zo kan het aantal SR-BOXXen verdubbeld worden. De stabiele en lichte kunststof bakken bieden voldoende opslagruimte voor het transport van kleine onderdelen en verbruiksgoederen. Ze dragen dan ook bij aan een optimale organisatie in het voertuig. Het optionele transparante, gescheiden deksel geeft een duidelijk overzicht van de inhoud en zorgt voor snelle toegang zonder dat de bak helemaal uit het rek moet genomen worden. De kunststof glijders maken van de BOXXen kostefficiënte kleine lades. Door de SR-BOXX op te tillen, kan hij volledig weggenomen worden en, dankzij het deksel, kan hij worden gestapeld op andere BOXXen voor transport naar de werf. Het deksel beschermt de inhouw van de SR-BOXXen in het voertuig tegen stof en vuil.

De nieuwe SR-BOXXen, die ook op hun maximumbreedte een hoog stabiliteitsniveau bieden, zorgen als vervanging voor lades voor ruimtebesparing en kunnen volledig verwijderd worden. Geïntegreerde scheidingselementen en inzetbakjes creëren tal van organisatiemogelijkheden.

Een vertrouwd element in de Sortimo voertuiginrichtingen, zijn ook bij het SR5 rekkensysteem de geïntegreerde lades, XL-lades resp. dubbele-bodemoplossingen met voldoende opbergruimte voor lange buizen en andere grote materialen, machines, gereedschappen en vervangonderdelen. Het ProSafe-systeem voor ladingbeveiliging zorgt ervoor dat omvangrijke goederen ook rechtstreeks vastgemaakt kunnen worden aan de inrichting.

SR5 zorgt voor een perfecte organisatie van de werkplaats in de meest beperkte ruimtes, omdat elke aparte component van dit intelligente rekkensysteem afgestemd werd op een maximale benutting van de laadruimte.

Compleet laadruimteconcept

Samen met de innovatieve SoboPro-vloer en de SoboPro-spanstangen ervaart de gebruiker van de SR5 een compleet laadruimteconcept dat dankzij het geïntegreerde ProSafe-systeem voor ladingbeveiliging diverse mogelijkheden biedt voor makkelijk, snel en flexibel vastmaken van te transporteren goederen, mede door de in de vloer aanwezige ProSafe sjorpunten die zorgen voor een snelle assemblage van de SR5.

Hoogste productiviteitsniveaus dankzij 5S

Bij de ontwikkeling van SR5 plaatst Sortimo de workflow van de klant altijd voorop door het gebruik van de meest moderne methodes voor werkplaatsorganisatie. Het SR5-rekkensysteem garandeert maximale productiviteit en een optimalisatie van de werkprocessen door integratie van de 5S-methode, afkomstig uit Japan. SR5 vervult alle nodige voorwaarden voor de configuratievereisten eigen aan specifieke werkprocessen, maximum organisatie, labelopties via mySortimo labels en mySortimo inlays voor gereedschappen, als door een consistente systematisering met Sortimo BOXXen, bakken en legplanken. Vaklui en onderhoudstechnici genieten daarbij van snel labelen van het volledige SR5-rekkensysteem met stickers.

Online configuratie

Met SR5 biedt Sortimo International GmbH klanten een nieuwe dimensie, niet alleen in implementatie maar ook in de aankoop van voertuiginrichtingen, omdat de SR5 met alle voordelen van het mySortimo platform, online geconfigureerd kan worden met alle individuele en sectorspecifieke vereisten in slechts enkele stappen via mySortimo configuratie, om dan daarna onmiddellijk te worden besteld en vervolledigd met mySortimo labels of voertuigbelettering van mySortimo graphics. Sortimo start de SR5-configuratietool a.d.h.v. een pilootproject met verminderde productkeuze. Het volledig SR5 modulaire systeem is beschikbaar vanaf januari 2019.

De mySortimo configuratietool biedt gebruikers het voordeel de inrichting van hun bedrijfsvoertuig om het even wanneer zelf te kunnen configureren en deze af te stemmen op hun eigen vereisten. Extra troef daarbij is de interactieve, uitgebreide uitleg tijdens de configuratie, evenals prijstransparantie. Op het mySortimo platform  kunnen data worden opgeslagen die permanent toegankelijk zijn om in een latere fase de configuratie uit te breiden of aan te passen. De gecreëerde SR5-configuratie kan onmiddellijk bij Sortimo online worden besteld en daarna geïnstalleerd worden in een Sortimo-vestiging.

100% compatibel met Sortimo EcoSystem

SR5 garandeert niet alleen consistentie in het volledige werkproces, maar het intelligente rekkensysteem past naadloos in de hele systeemwereld van Sortimo, is compatibel met ProSafe ladingbeveiliging en verzekert complete compatibiliteit over systeemgrenzen heen.

Klik hier voor beeldmateriaal

Nick van Dessel