16-nov-2023

Sortimo presenteert "SR5 reduced to max": De lichtste bedrijfswageninrichting op de markt

Om de aanhoudend groeiende vraag van klanten naar economische en duurzame producten en diensten bij te kunnen houden, wordt het hele Sortimo-productportfolio voortdurend onderworpen aan optimaliseringsprocessen. Met de SR5 "reduced to max", biedt de marktleider van Zusmarshausen een toekomstgericht product aan dat aan alle eisen van de klanten voldoet. De SR5 "reduced to max" is gebaseerd op een gepatenteerde hybride constructie, vergelijkbaar met het succesvolle concept van „op maat gemaakte vormstukken” in de automobielindustrie. Deze ontwikkeling combineert een lichtgewicht aluminium constructie met gecoate stalen componenten. Stalen componenten worden alleen gebruikt op plaatsen die onderhevig zijn aan hoge belastingen, zoals zijsteunen of legborden.

Gewichtsbesparing zorgt voor beslissende concurrentievoordelen
De overstap naar een 100% recyclebaar, ultralicht en robuust aluminium, dat ook wordt gebruikt in de lucht- en ruimtevaart, stelt Sortimo in staat om een aanzienlijke gewichtsvermindering tot 25% te realiseren zonder de bewezen crashveiligheid van de bedrijfswageninrichting in gevaar te brengen. Dit betekent dat klanten van Sortimo niet alleen een lichter product krijgen, maar ook kunnen profiteren van een prijsneutrale overgang. De SR5-bedrijfswageninrichtis dus niet alleen efficiënter, maar ook economisch aantrekkelijk. Daarnaast behoudt het alle bekende voordelen van de SR5-generatie en is een volledige implementatie in het Sortimo-ecosysteem gegarandeerd.
Door het lagere gewicht is de SR5 "reduced to max" uitermate geschikt voor zowel elektrische als reguliere bestelwagens en scoort hij dubbele punten: Het hogere laadvermogen is een groot voordeel voor alle klanten die worden geconfronteerd met het toegenomen gewicht van hun elektrische voertuigen. Tegelijkertijd verlagen klanten hun brandstofverbruik, waardoor hun CO2-uitstoot afneemt en hun ecologische voetafdruk verbetert.

Over Sortimo International GmbH
Sortimo International GmbH is 's werelds toonaangevende fabrikant van bedrijfswageninrichtingen en biedt digitale diensten en strategische consulting op het gebied van mobiliteitsoplossingen met zijn producten om de creatie van een zeer efficiënte en professionele mobiele werkomgeving mogelijk te maken. Sortimo streeft op alle terreinen naar een bedrijfsbeleid met als doelstelling om tegen 2025 een klimaatneutrale productie te realiseren om zijn verantwoordelijkheid ten aanzien van zijn klanten, samenleving en milieu te kunnen vervullen. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel en enige productieplaats in Zusmarshausen, Beieren, en stelt 1,300 mensen tewerk. Sortimo is een internationaal bedrijf met een aanwezigheid in meer dan 35 landen naast de negen vestigingen en 23 Sortimo-stations in Duitsland.