17-jul-2023

Een totaalsucces: Sortimo week voor een Blauwe planeet

De Blue Week, die werd gehouden van 6 tot 13 juni 2023, was een initiatief dat werd georganiseerd in samenwerking met Green Balanced. Het doel van de week was om de milieu-impact van het vervoer van goederen te minimaliseren en de weg te wijzen naar meer duurzaamheid en milieubewustzijn. In deze samenwerking compenseert Sortimo de 10 ton CO2-uitstoot die werd gegenereerd door het verzenden van goederen via herbebossing en initiatieven voor bosaanpassing via Green Balanced.

Green Balanced is een gloednieuw project gelanceerd door de Mobil Automobile Club in Duitsland e.V. in samenwerking met BayWa AG, dat zich inzet voor duurzame CO2-compensatie. Green Balanced wil meer doen om klimaatneutraliteit te bevorderen. Daarom plant het bomen en herbebost het bos in Europa, waardoor CO2 uit de atmosfeer wordt gehaald, op lange termijn wordt gebonden en duurzaam wordt gecompenseerd. Het project Green Balanced stelt bedrijven zoals Sortimo in staat om hun CO2-uitstoot te compenseren en tegelijkertijd een actieve bescherming van het milieu te bevorderen.
"Onze samenwerking met Green Balanced heeft ons in staat gesteld om onze verantwoordelijkheid voor milieubehoud verder te versterken en een specifieke bijdrage te leveren aan het verminderen van onze ecologische voetafdruk. Het compenseren van de 10 ton CO2-uitstoot tijdens de Blue Week is een belangrijke stap in de richting van duurzaamheid. Het illustreert ook Sortimo's toewijding aan het beschermen van het milieu," benadrukt Thomas Unger, Hoofd Global Marketing and Sales bij Sortimo.
Sortimo is er trots op een positieve invloed te hebben op het milieu en wil ook in de toekomst graag duurzame oplossingen ontwikkelen en implementeren.

Het beeldmateriaal is beschikbaar via deze link:
Foto 1: Sortimo x Green Balanced wijzen samen de weg

Over Sortimo International GmbH
Sortimo International GmbH is 's werelds toonaangevende fabrikant van bedrijfswageninrichtingen en biedt digitale diensten en strategische consulting op het gebied van mobiliteitsoplossingen met zijn producten om de creatie van een zeer efficiënte en professionele mobiele werkomgeving mogelijk te maken. Sortimo streeft op alle terreinen naar een bedrijfsbeleid met als doelstelling om tegen 2025 een klimaatneutrale productie te realiseren om zijn verantwoordelijkheid ten aanzien van zijn klanten, samenleving en milieu te kunnen vervullen. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel en enige productieplaats in Zusmarshausen, Beieren, en stelt 1,300 mensen tewerk. Sortimo is een internationaal bedrijf met een aanwezigheid in meer dan 35 landen naast de negen vestigingen en 23 Sortimo-stations in Duitsland.